Tuesday 30 November 2010

GIGI =D

salam semua (",)

ari ni dah masuk ari ke-4 aku kt umah. kejap je ouh! haish! semenjak dok umah ni, leh dikatakan ari-ari aku g jenjalan. hehe. cuma aku tak cerita dalam blog ni je. t klu aku ada free time, aku update k? tp ngan family je. kengkawan tunggu na? t kita ramairamai kasi gegar sunway! ngee~

ok cukup! habis introduction! so, ape kena mengena tajuk GIGI ni plak?





haaa..meh sini cek nk habaq mai~~ citer dia cmni. 1st day aku kt umah, mummy aku dah start masak macammacam. senang cter sume lauk yg aku tak pernah makan kt kafe kolej aku la sepanjang sem nih! sebabnya sume berasaskan daging! slalunya klu kt kolej aku makan ayam or telur je. nk tau x, kt umah aku daging korban tak habes lagi la weyh! klu bukak freezer kt umah aku ni mmg tak nampak la batang idung ayam ke ikan ke sotong ke. *okey, aku tipu. ayam, ikan, sotong mmg tade btg idung* maksud aku mmg tade lauk lain lah! so, sepanjang 4 ari ni aku makan lauk daging jela. kengkadang sup tulang, singgang daging, rendang daging, daging goreng. isk -.-

cepatla habis wahai daging korban, t daging aku yg bertambah. haish!

so, nk dijadikan cerita.. setiap kali makan daging setiap kali tu la terselit kt celahcelah gigi aku! especially kt gigi bongsu. bila dah ari-ari makan mestila pasan kan? before ni takdenya nk pasan. klu korg nk tau, gigi bongsu aku ni naik senget sikit. maknanya gusi berlebihan. dapat bayang tak? kalau tak dapat, sila diam. haha. so, potensi makanan nak mencelah-celah ni tinggi la kan.. hehe. jadi, dengan itu.. *kuar dh ayat skema!* aku decide nk gi jumpe doktor gigi. orang ckp gusi berlebihan kena buang. masalahnya gusi aku tak sakit. time gigi bongsu aku naik pon tak sakit sampai demam-demam, bengkak gusi, muka sume la! alhamdulillah~

arghhh!! tak kisahla yg penting mmg aku nekad nk jumpe doktor gigi! lagipun dah lama gyler kot tak g check gigi. last pon time skola darjah 6 dulu. time tu free je. heheh.


&& pagi td aku g poliklinik kerajaan area Kelana Jaya. seyes ramai org! cuti skola kan.. so, budak-budak nk check gigi pon ramai r.. terasa muda plak.. dikelilingi budak-budak skola. haha! yg sedihnya, niat aku g klinik nk suh doktor tengok-tengokkan gigi bongsu aku nih. sekali hamek ko! doktor tu ckp aku kne tampal 3 puntung gigi *erk?! puntung ke? biji? pape jela!* siot punya doktor! haha! nasib td die tampal 1 gigi je. lgi 2 gigi dia suh dtg len kali. sila ambil perhatian ek, gigi aku kne tampal bukan sebab gigi tu busuk taw! haha! tp doktor tu ckp nk tukar tampal dulu dengan yang baru. dah lama sangat. mana tak nya, dah 8 tahun kot! aku ingat sakitla sangat kena tampal tp aku rasa syok jew. kompem aku datang lagi! hee~ teringat time skola dulu, tiap kali nama ttbe kena panggil dgn nurse gigi time tengah belajar terus sentap! rasa cam nak gugur jantung nih! ditambah dengan member-member yang menganjing time tu. haha!

hai saya dhira fauzi. lihatlah gigi saya. bukan hidung ye? haha!

tp ape yg penting, aku puas ati sekarang sbb ttbe rasa gigi cam bersinar-sinar. haha! poyo lebih. teet!! XD yg aku musykil skrg, ape citer ngan gigi bongsu aku ni? doktor nihh.. ermm.. mayb tade pape masalah kot. agaknya doktor tu anggap benda normal je kot selit-selit makanan nih. adoyaii~~

5 comments:

gabanMorka said...

pakai lah gigi palsu.haha

DhiraFauzi™ said...

gigi palsu mahal lah. tampal RM3 je untuk 1 puntung gigi. haha.

WANIFIERDANI said...

terima kasih. sy belajar ayat baru. PUNTUNG !! haha

Bluewendy said...

perrgghh..sakit tuh gigi bongsu nak tumbuh!! hehehe.. nanti sblom tdo gosok gg dulu tau..ngeh3..

DhiraFauzi™ said...

bluewendy: gigi bongsu dah lama tumbuh. dri umo 18 tahun. sakit 2 3 ari je then ok. nasib tak teruk ;) gosok gg sebelum tdo? baekkk.. ^^

wani: samasama. dah mcam puntung rokok bunyinya. haha!

LinkWithin