Thursday 10 February 2011

Kisah Praktikal: Saya Budak Cengeng Ke?


unexpected situation was happened today ! urgh ! sebelum aku start keje aku dah set mind seboleh-bolehnya aku nak elak benda nih jadi. sebab pengalaman dulu cukup cukup memalukan aku, tp kalau dulu leh dimaafkan lagi kot. 1st time keje kan. and today, peristiwa tu berulang lagi. malu ouh! macam budak budak je nak nangis pasal benda kecik. yes, aku MENANGIS kat tempat keje. ape boleh buat.. tak leh kawal perasaan la kawan.. bile pikir balik macam kelakar pun ade jugak.. -.-"



alkisahnya macam ni:
boleh dikatakan hari ni kerja aku tak la banyak sangat pasal aku siap settle kan sume awal drpd biasa. kebetulan order banyak & kak noor plak sorang. aku tengok memang kelam kabut habisla dia hari ni. muka dia macam nak nangis pon ada gak. stress pasal ada sorang mamat nih dok push dia suruh print order cepatcepat la kot. aku yang baik hati ni tanya la kak noor ada pape keje tak yang aku leh tolong. dia cakap ada banyak sangat tpi dia ajar aku nak print order jela, yang lain biar dia wat. lepas tu, aku print la macam yg kak noor ajar. tetibe ada sorang mamat nih bersuara:

mamat: dira! ko tengah print ke?!!?
aku: a'ah, nape? *muke terkejut*
mamat: hadoooiii!!! apasal ko pegi print time aku tengah print? tengok dah sangkut!
aku: erk.. tak boleh ek kalau dua orang guna satu printer dalam satu masa? *muke konpius*
mamat: ko pakai tray yang mane??
aku: automatik.. *muke takot*
mamat: lain kali pakai la multi-purpose tray!! mne boleh sukesuke nk pakai auto..
aku: mane la tau.. *pandang kak noor, muke sedih*
mamat: mane la tau, mane la tau! *wat muka annoying*
kak noor: aku lupe nak pesan kt dia guna tray tuh..






then, bila aku dah kena marah, satu ofis tu macam salahkan aku printer tu sangkut. diorang cakap "aiyookk dira.. printer sangkut.. aiyokk.. habislaa.." seriously, time tu aku tk takot langsung tapi aku sedih.. yela, pasal aku sorang, sume operation berenti jap. tak pasal-pasal kan? pastu mamat tuh pegi telepon org yg repair printer. time tuh air mata aku dah bergenang dah. aku cube tahan tapi bila ina (member rapat kat tempat keje) datang tempat aku, aku terus nangis! memang tak leh tahan dah. pastu si ina tu plak g kecoh satu ofis cakap aku nangis. hadoi!

then, kak noor datang tempat aku, pujuk aku n terus sound mamat tuh. die cakap "agak-agak la kalau nk sound pun! die kan dak praktikal! mne la dia tau! lain kali ckp la elok-elok.." dah lama sikit, aku pun dah stop nangis. ttbe mamat tuh datang n mintak maaf sambil sengih2 macam kerang busuk.. dalam ati aku cakap "aku tapar mapuh key".. haha! nasib aku jenis yang mudah memafkan *eceehh* lepas pd peristiwa tu aku ngan mamat tuh jadi rapat. sebelum tu jarang tau nak bertegur. lgi satu, ina n kak jie pnggil aku BUDAK CENGENG. caitt!! *blushing*




moral of the story:
1. everything happen for a reason (aku dah mula rapat dengan mamat tuh)
2. elakkan selalu marah-marah kat dak praktikal.. hehe.. (dak praktikal ni jiwa sensitif sikit, yela, menumpang bpe bulan je kan)
3. selagi boleh kawal emosi, kawal lah.. memalukan je nangis nangis nih.. haishh.. -.-"

p/s: next post aku cerita pasal aku nangis kat tempat keje dulu plak. haha!

2 comments:

nojie said...

hye budak cengeng!~

DhiraFauzi™ said...

bluerrkkk!! :P

LinkWithin