Wednesday 2 June 2010

Bantu Diri Untuk Bantu Org Lain^^

Kem Jambori Pembimbing Rakan Siswa/i(PRS) Kali Ke-2
Tarikh: 29hb - 31hb Mei 2010
Tempat: Taman Botanikal Ayer Keroh, Melaka

gmbar yg bwh skali tu snap time fogging. konon nk amek gmbr dlm kabus. haha!


pengalaman baru yg sgt best! 1st time camping dlm hutan.
b4 ni camping KRS dlm sekolah je. sian aku, umo 20 bru dpt merasa.
bytheway,tajuk kt ats tu sbnrnye moto PRS :)
& lgi 1 ayat motivasi yg aku belajar dri Ustaz Sulaiman 
"nk jdi org HEBAT, MESTI kena diUJI" yeaahh!
seriously peserta kali ni mmg gilergiler n sporting habis!!!! :)
leh dikatakan setiap slot msti ade part gelak..
sume dek kerana penceramah melayan perangai loya burok dak-dak ni. haha!
& aku sgt bersyukur coz dpt group(10) n fasi yg sporting.
~ALHAMDULILLAH~


kenangan bersama member kolejsebelum majlis penutup bermula


OKAY!
skrg aku nk kongsi ngan korg ape yg BEST
& ape yg XBEST sepanjang program ni berlangsung...............  




BEST:

  1. Jambori PRS kali ni ade kelainan ckit coz kne TDO DALAM KHEMAH.
  2. Dlm banyak2 program yg aku prnh pegi, ni 1st time kitorg diwajibkan MAKAN SEKALI DLM GROUP bukan SEKALI DGN DAK KOLEJ (merapatkan hubungan & memudahkan utk mengenali 1 sama lain) :D
  3. Ade JUNGLE TREKKING (semua ade 13 halangan klu xsilap) & NITE WALK (berjalan menikmati keindahan hutan pd waktu malam smbil tu kena jaga lilin jgn bgi terpadam apinya. haha! seronok!)
  4. Setiap lecturer jadi fasi n WAJIB pegang 1 KUMPULAN & aku sgt happy dpt fasi yg sporting! terima kasih CIKGU NORIZAH! nampak je garang tp best! (sebelum ni penceramah je yg akn kawal semua peserta)
  5. Ceramah & LDK dalam slot yg sama. So, TK BOSAN & TK MENGANTUK! :D (sebelum ni ceramah wt pagi, LDK bru wt malam)
  6. Ditugaskan wat BENDERA GROUP (sbnarnye kt mne2 program pon kne wt bendera tp yg mnyebabkannye jdi BEST coz FASI PUJI AKU KREATIF. haha! aku harap sgt supaya Allah kurniakan aku OTAK YG KREATIF 1 HARI NANTI. mudah-mudahan, amin!~)
  7. Ceramah Agama wat dalam keadaan GELAP dimana hanya bertemankan dengan LILIN (bayangkan kitorg dok rmai2 dikelilingi dgn lilin di tengah2 hutan yg sgt sejuk mndengar ceramah. sgt TENANG smpai aku tertdo! haha!) <3
  8. Proses FOGGING dijalankan (aku,wada,fara n syue wt keje gyler. kitorg amek gmbr dlm asap fogging tu. konon bergambar kt KOREA. Hutan dikelilingi "KABUS" haha!)

TAK BEST:
  1. HUJAN sepanjang HARI! Hari pertama hujan time NITE WALK (terseksa betul time nk jaga lilin tu) & Hari Ke-2 hujan time JUNGLE TREKKING (lumpur paras betis bertukar ke paras pinggang. haha!) Hari Ke-3 xsempat hujan coz Majlis Penutup hbis kul 2 & kitorg balik awal :)
  2. Sentiasa rase SELEKEH, XSELESA & NAK BALIK CPT! (habis baju lembab n bau hapak! waa! nsibaik sume bau masam bukn aku sorg. haha!)
  3. Xdpt join JUNGLE TREKKING coz injured kt lutut time EXPLORACE. huhu!
  4. Dalam 1 KUMPULAN, bukan semua wakil KPM & KM ade (dlm group aku xde wakil dri KM Kuala Nerang, KM Seremban & KPM Bandar Melaka tp dlm group aku ade 3 wakil dri KPM Bandar Penawar trmasuk aku! haha!)
  5. Aku kne panggil pegi depan time LDK 2! En.Zamri ckp "saya lebih berminat dgn pelajar yg memakai bju merah yg sedang memegang fail di hujung sana. sila datang ke depan" pergh! Ketaq lutut aku time 2. 1st time kot! xdpt byg ke'nervous'an aku brdiri di hadapan pelajar2 dri KPM & KM. huhu! Kena bgi pendapat pasal "REMAJA" plak tu. Aku pon xtau ape aku jawab. hbis terabur ayat aku. haha! tp Kak Ain ckp muke aku berseri-seri je time kt depan. Jawab penuh yakin katanya padahal hanya Allah je yg tau perasaan aku time 2. (satu pengalaman baru!)
  6. Mengalami SAKIT PERUT tpi nasibaik la dh last day. haha!

bergambar ngan member kolej & guru pengiring b4 nak balik


p/s: tahniah kpd KPM Bandar Melaka selaku tuan rumah.
tengss gak kpd peserta dri seluruh KPM & KM coz memeriahkan program kali ni.

No comments:

LinkWithin