Wednesday 29 October 2014

Fakta Mengenai ESP Shaklee

Assalamualaikum,

Hari ni saya nak berkongsi salah satu produk shaklee all-time favourite saya and sekarang dah jadi favourite family saya pun dan inshaaALLAH akan datang keluarga di kampung jugak. Dah jadi macam fenomena satu family pulak dah. Hahaha!

 
So apa dia yang best sangat dengan ESP ni sampai nak jadi fenomena bagai?

Haa.. kalau nak tau, ESP Shaklee ni boleh disesuaikan dalam set-set yang ada untuk pelbagai kegunaan.

Contohnya:
  1. Set Kecantikan
  2. Set Gastrik
  3. Set Ibu Hamil
  4. Set Ibu Menyusu
  5. Set Ibu Bersalin

…dan banyak lagi laaa! Lelaki perempuan boleh minum. Mak, ayah, nenek, atuk, anak dara, teruna, ibu hamil inshaaALLAH semua boleh minum. 1 ESP 1 KELUARGA gituuuu.. Kiranya memang berbaloi sebab hanya dengan 1 canister ESP tu khasiat dan manfaat dia bermacam-macam kita boleh dapat :)

  
RASA, TEKSTUR DAN BAHAN UTAMA DI DALAM ESP?

Kalau ditanya apa rasa ESP ni, of course la rasa soya kan sebabnya ESP ni merupakan minuman protein yang berasaskan soya asli. Tak ada flavour ya, ini memang betul-betul rasa soya yang pure. Memang lain rasa dia nak dibandingkan dengan kebanyakan soya kat pasaran yg dah ditambah perisa dan pengawet yang dibenarkan. ESP ni didatangkan dalam bentuk serbuk. So, senang nak bancuh. Guna air sejuk atau suam je. Tak boleh bancuh guna air panas ya, takut kandungan protein nya hilang.

Bezanya soya ESP ni dengan soya kat pasaran adalah keaslian kacang soya dia. Kacang soya yang digunakan dalam pembuatan ESP ni tak melalui proses pengubahsuaian genetik atau dipanggil Genetically Modified Organism (GMO), dimana tujuan pengubahsuaian ini utk memperbanyakkan hasil tuaian, cepat masak, buah lebih besar, kandungan minyak lebih banyak dan ianya bebas penyakit (bebas drpd serangga perosak).


ESP SHAKLEE BERASASKAN SOYA. BUKANKAH SOYA BAHAYA UNTUK KESIHATAN?

Sekadar perkongsian ilmu, soya ni ada dua jenis, GMO dengan non-GMO. Pengambilan produk berasaskan soya ni boleh mendatangkan kemudaratan dan membahayakan kesihatan kalau produk soya yang korang ambil hari-hari tu merupakan soya GMO dan kuantiti yang korang ambil tu berlebihan. Boleh dikatakan kebanyakan produk berasaskan soya yang ada kat pasaran sekarang ni adalah soya jenis GMO. Kecuali la kalau ada label tulis 'soya organik' atau 'non-GMO'.

ESP Shaklee salah satu contoh produk yang diekstrak drpd kacang soya non-GMO. Pastu kacang soya non-GMO yang digunakan pun dah melalui program Identity Preserved Program (IPP). Dalam program IPP ni, Shaklee akan pastikan kacang soya yang digunakan semulajadi dan bebas dari pengubahsuaian genetik. Kalau betul lah ESP Shaklee yang dah bertapak 58 tahun kat pasaran ni memudaratkan kesihatan pengguna, mesti jualan ESP Shaklee ni dah lama stop. Ye dak?? :)

 
BAGAIMANA ESP MEMBANTU?

Dalam ESP Shaklee ada 22 jenis asid amino dan 9 daripadanya tak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Asid amino penting untuk hasilkan sel baru yang sihat dan menggantikan sel yang rosak.

ESP = Soya Berkualiti = Protein Berkualiti

Protein Berkualiti --> Sel yang Sihat --> Tisu Sihat --> Organ Sihat --> Sistem yang Kukuh


JADI, BERAPA HARGA ESP SHAKLEE?

Harga Runcit: RM150. nak harga istimewa? Jom join ahli.

Dengan join ahli, korang boleh dapat hampir 20% diskaun. Daftar sekali seumur hidup. Sebelum ni beli, dapat barangnya sahaja. Lepas ni repeat order, dapat barang dan point sekali. Cukup point boleh dapat bonus lagi. Pendapatan sampingan.

So, jangan segan ya PM saya untuk dapatkan harga istimewa. Hihihi :D


untuk pertanyaan dan pesanan:

Call / Whatsapp / Telegram: +6 019-765 2580
Wechat: deeyrazee_90
Facebook: Fadhira Fauzi
Facebook Page: Vaita4UrHealth

Konsultasi, Tips dan Info akan diberi PERCUMA dan TERBAIK
bagi yang membeli mana-mana produk Shaklee dengan saya :)
 

No comments:

LinkWithin