Tuesday 15 July 2014

Kenapa Saya Pilih Shaklee ?

assalamualaikum,
bercakap mengenai kesihatan dan kecantikan, saya yakin dan pasti majoriti gadis-gadis, wanita-wanita di luar sana tak menafikan kepentingan pemakanan tambahan ni. kat market sekarang pun berlambak dah macam2 brand sebab banyak demand. kadang2 tu sampai tak tahu nak pilih mana satu kan?

As for me, I choose Shaklee. So, why Shaklee?
1. Harga berpatutan untuk long term investment (1 produk tahan berbulan-bulan)
2. Natural (gabungan alam semulajadi dan latest science technology)
3. Perintis dlm pemakanan tambahan sejak 1956 (dah lebih 50 tahun dalam market dan terbukti berkesan. so takdela nak risau bab tiruan ke, racun ke..)
4. Sijil Halal dari Islamic Services of America (ISA) yang diiktiraf oleh JAKIM Malaysia
5. Kesan yang Cepat (jika consume tanpa skip dan minum air yang cukup)




dulu kalau cakap pasal ubat2, vitamin2 ni, I will be the first to reject all kinds of supplement, vitamin ke, ubat2 ke, jamu2 ke sebabnya bab2 telan menelan ubat ni memang saya malas! hahaha.. but then bila baca artikel pasal kepentingan supplemen lagi2 dalam keadaan persekitan macam ni, timbul la jugak kesedaran tu.

ni antara sebab2 kenapa kita perlukan suplemen:
-kita sering berhadapan dgn pencemaran alam sekitar
- bdn kita memerlukan sesetengah nutrien dgn dos yg lebih tinggi
- buah2an atau sayur2an mungkin terjejas atau tercemar
- mengamalkan gaya hidup tak sihat
- gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan
- kehilangan nutrien dlm makanan
- kebanyakan rakyat malaysia hanya mkn mengikut selera rasa

tapi walau macam mana melimpah ruah pun brand supplemen yg ada di pasaran, saya tetap akan jadi pengguna setia SHAKLEE, inshaaAllah. bukan saya tak pernah cuba yang lain, pernah tapi at last, ke Shaklee jugak. tapi secara jujur saya cakap, saya tak la serajin dulu nak consume vitamin ni. tapi saya tetap memastikan vitamin yang basic buat saya. still mengamalkan cuma masalahnya tak ikut sangat pun jadualnya, selalu skip sebab tu nampak kurang dan lambat berkesan. tapi semenjak dua menjak ni macam dah datang kesedaran nak start balik consume betul2 dan mem'promote' supplement2 yang best ni. saya pikir satu je, kesihatan ni penting, supplemen ini sekadar pemakanan tambahan, salah satu usaha kita. kata prevention is better than cures kan? jadi renung-renungkan.. :-)

note to self:
main health problem is obesity, so try to get rid of it Dhira!! u need to workout besides taking supplement. u can do it and just do it! <3




2 comments:

siti ainshah said...

Yeahhh!! U have to start to be great! Go dhira, u can do it!! Cantik la blog dhira..sgt selesa ♥_♥

DhiraZie™ said...

hahaha.. tq sudi singgah! inshaaALLAH dhira boleh! and thankyou sbb puji blog, sudi2 kan lah diri singgah lagi :D

LinkWithin