Wednesday 9 July 2014

Kesan Mengamalkan Shaklee, Akhirnya Aku Terjebak!

assalamualaikum semua....
post kali ni saya nak cerita macam mana boleh terjebak dengan bisnes shaklee ni.

first time saya cuba Shaklee ni tahun 2012 sebab terpengaruh dengan sorang akak ni la, cantik je, tengok anak2 dia pun comel2. kulit anak2 dia semua putih gebu. membesar dengan baik. cerdik2 pulak tu. tambah dengan testimoni positif customer2 dia lagi..

so saya pun decide la nak try supplemen kulit memandangkan kulit kaki saya ni memang kering sangat2. saja ngade2 nk try kan.. konon time tu tengah banyak duit la (ptptn baru dapat waktu tu) haihhh.. so saya pun order la, bila tau harga, mak aii mahalnya! pikir 10x jugak time tu.. tapi bila akak tu kata boleh tahan 4 bulan, saya tambah tolak darab bahagi kira macam ok la, berbaloi la harga dia. mahal tapi tahan lama, 4 bulan, sempat la nk tahan sampai ptptn sem depannya pulak masuk. haa.. gituu..


so bila dah dapat barangnya, boleh rujuk sini >> "LINK"
saya pun consume la ikut jadual yang akak tu bagi, haa.. supplemen, supplemen jugak, jadual kena ikut jangan main bedal je, baru leh cepat nampak kesan.. apa yang penting, akak tu selalu ingatkan, bila makan vitamin ni kena banyakkan minum air.. sebab apa? nanti saya cerita post akan datang ye..

berbalik pada cerita tadi, saya pun consume la selama 3 minggu macam tu (tanpa skip langsung ye), saya dah rasa kulit saya macam dah nampak perubahan, saya consume utk cantikkan kulit kaki tapi satu badan saya rasa macam dah lain.. time tu rasa macam wow, serius ke ni? boleh tahan 4 bulan tapi sekejap je dah ada effect.. tu apa yg saya nampak dan rasa sendiri la..

sampai la bulan ke-2 saya consume, ramai dah mula perasan dengan perubahan kulit saya.. haa.. time tu la saya dah mula yakin nak promote pasal shaklee dekat kawan2 sedara mara.. ramai sangat berminat and bila ada yg nak beli tu, saya terus bagi contact no akak yg saya beli dengan dia tu.. niat saya time tu saya nk tolong kawan2 saya yg ada masalah sama dan nk untungkan bisnes akak tu sebab dia dah tolong saya :)

gambar dulu, hasil 3 minggu tanpa skip dan minum air yg cukup, kesan lebam bawah mata berkurang! (siapa kenal saya tau lah saya sinonim dengan eyebag dan dark circle)

sampai la awal tahun baru-baru ni, saya dapat tau kakak kepada kawan rapat saya jadi pengedar Shaklee, kak Lina. sejak dari tu jugak la saya dah stop beli dengan akak tu. beli dengan kak Lina je senang sikit nk dapat supply sebab dekat kan.. time tu pun masih ada jugak yg kawan sekeliling yg tanya tentang rahsia kulit saya.. (rahsia sangat... haha..)

nak dijadikan cerita, kak Lina ni aktif sangat post status pasal Shaklee kat facebook, post pasal produk, testimoni, group Shaklee yg dia join, saya tengok macam best je join Shaklee ni sebab rasa happy bila baca testimoni customer, secara tak langsung rasa macam bestnya kalau aku pun dapat tolong orang.. pastu tambah pulak dengan ada mentor pulak yg sudi nak guide kita.. so saya terus decide kata kt kak Lina saya nk join member..

haa. asal mula2 consume sendiri, kawan2 tanya, kan dah TERjebak kan dah TERpaksa jual sendiri.. hehehe.. jadi secara rasminya saya telah pun menjadi pengedar sah Shaklee.. sampai lah sekarang saya masih consume Shaklee sendiri dan sampai sekarang jugak lah ada customer yg masih order dengan saya walaupun tak sehebat mana pun order masuk, at least saya rasa happy bila dapat tolong orang.. macam tu lah serba sedikit macam mana boleh terjebak dengan Shaklee ni :)




No comments:

LinkWithin